måndag 16 november 2009

Märklig händelse

Idag upplevde jag ett slags märklig synkronicitet.

Vad? Det är då vi finner saker och ting verkligen sammanträffande, som tex när vi tänker på något speciellt på en sak, så får vi senare syn på den saken i tidning eller någon annanstans.
Vissa skulle kalla det för en slump.
På bussen på väg till järnvägstationen i Sundsvall, satt jag och funderade kring unga män som jag läst i gårdagens kvällstidning. Några i Paradise Hotel som passade på att ha sex redan på första kvällen. Medievana ungt folk som vet hur det är med dokusåpor att de utnyttjar varenda tillfälle att ha riktigt skoj bara för att stå i strålkastarljuset.
Men samtidigt finns ju det unga som vill ha redigt familjeliv och giftermål.

Då kom jag plötsligt på att tänka på en ung kille som jobbade på en stor specialskola som jag haft min praktik på för några år sedan. Han var riktig ung och hade ett tufft jobb men han tog det alltid coolt.
Vi småpratade lite med varandra. Då visade det sig att han var en djup tänkare och väldigt mogen för sin ålder. Han hade precis träffat en tjej och var på väg att bilda en familj med henne.
Han var ett riktigt bra exempel, tänkte jag och undrat hur det gått för dem.
När jag klev av bussen och var på väg till mitt tåg, såg jag folk gående från det tåget som de åkt med. Bland folkvimlet, fick jag syn på den unga killen! Jag blev som paralyserad..
Han?? Varför just S-vall av allt??Han gick och pratade med sin kollega och de var tydligen på väg till Härnösand.
Jag var lite skakig ja smått chockad över den händelsen.
Fattade liksom inte hur..
Jag brukar ju inte tänka på honom egentligen. Hans namn bara dök upp när jag tänkte på unga mogna män och så var han i en mycket mindre stad långt hemifrån.

3 kommentarer:

Lilla Rose sa...

Oj :), har varit med såna situationer förut. Även jag inte brukar tänka på någon men ändå precis en dag tänker på och sen plötsligt ser denna personen! Som rena slump eller något i den stilen.

Britt sa...

hihi jaa det kan hända. tex jag pratade med någon om en person då dyker den person upp.. Kan vara lite lustigt.. Kram.

Sussi sa...

Det kan vara både härligt och skrämmande. Den händelsen igår, blev jag verkligen lite skakad.. Fattar inte varför.. Den killens huvud syntes bland folkvimlet..Mina blickar bara drogs till honom.. Jag tittade ju knappt på de andra.
Han, tänkte jag..Isch..
Får hoppas de hade det bra på jobbet, vad än de gjorde i H-sand