måndag 16 november 2009

60 tals julfirande

Laddade ner några bilder från 60 talet som pappa scannat in.
Tycker de bilderna är så fina. De strålar på något sätt.
Jättefina möbler och inredning.
Allt är borta nu.. Synd..

Min farmorsmor.
Den bilden gör mig glad.
Vet inte varför.
Mina föräldrar har den bilden inplastad med texten:
Nydiskad.
De har den framme när diskmaskinen är klar.

Min faster Margareta.
Pappa säger jag liknar henne.
Den lampan, fåtöljen och stringmöbeln bakom.
Jag vill  ha!




Det var rätt vanligt att männen satt för sig själva efter middagen, drack whiskey och rökte.
Min farmorsfar, farfar och farfars bror.




Pappa som ung, i bakgrunden, farmor
och lilla kusin Agneta som ettåring

2 kommentarer:

Britt sa...

Jaaa det syns väl 60-70 talet. Som det är mer fattigt på väggarna eftersom nu var det mera tavlor t.ex o jag minns väl den julbård på väggen som vi har haft många sådant o ha på väggar varje jul men nu längre, har kvar hos min mamma kul att ha kvar.

Sussi sa...

Min kusin Agneta är född 1962. Hon är ett år på de bilderna så det måste vara 1963-64.
Ja det stämmer det var rätt sparsamt med prydnadsaker o tavlor på den tiden då allt annat prioriterades..