tisdag 17 november 2009

Shoppinghysteri

- Hurra, säger Sofi Fahrman. Moderedaktör på Aftonbladet


- Nej, det är inte rätt, säger Lena Mellin, politisk kommentator på Aftonbladet.

Nu har våran kronprinsessa blivit modemedveten och börjat gå omkring i en svindyr Hermésväska, värt omkring 100.000 kr.
Nästan lika mycket som jag får på ett år.
Viktoria tröttnar kanske på den väskan om något år.
Varifrån får kungahuset sina pengar? Hur fördelas de pengarna?
Kunde inte de ha sparat de pengarna till Victorias och Daniels bröllop nästa år.
När vi ändå står för det mesta av pengarna.


Satsa hellre på vintageväskor, Victoria!


På tal om shoppinggalna personer..
Såg programmet Ullared på tv 5 igår.
Jag blev nästan illmående och kallsvettig över
de gigantiska kundvagnarna och alla shoppingglada som
uttryckte att det är helt fantastiskt med Ullared.
Så billigt! Så roligt att shoppa!
Men att shoppa för typ 50.000 tusen på 2 veckor, som
en familj gjorde.
Visserligen använder de varorna på ett år.
Men jag skulle dö om jag gick omkring hela dagar i två veckor och bara
shoppade.
Två dagar är min absoluta gräns.
I morgon bär det av till Ullared med en grupp från Härnösand.
Nej, vi ska inte bli TV kändisar.
Fast det vet vi ju inte.. Vem vet om det kommer något TV team och filmar
mig som springer omkring med fyra överfulla kundvagnar.

Usch, vad jag bävar inför de dagarna..
Det ska gå bra.. det ska gå bra..

När jag inte är här i några dagar vill jag gärna veta ert
värsta eller pinsammaste shoppingsminne..
Kom igen!
Jag vet det är några som tassar omkring här.
Skriv rader är ni rara..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,
äntligen hittade jag hit, du har bra fart och engagemang i pennan, fortsätt! Jag kommer såklart synas här! ;)
Kraaaamen
Janne

Jag har googlekonto, men sällan så min url är:
metrobloggen.se/utrop

Agneta sa...

Jaa några har sagt order Ullered men vi har aldrig varit där. Och så nu såg nån gågn tvprogram om Ullared.. Ojoj folk som shoppade så mkt har jag aldrig sett.
Ska nog dit under semester nästa år. Så jag följer inte med tolklinje buss dit utan spara till sommar så att det är helt nytt för oss hela familjen. hihi.. Och då får vi väl börja spara pengar så vi kan shoppa för många tusen kr. haha. skojar.. Kram