söndag 15 november 2009

Nödvändigt med prinsessbröllop?

En italiensk sångare, minns inte om det var Eros Ramazzotti gifte sig bara för hans kvinna ville ha en ring på fingret.

- Jag vill ha kyrkbröllop, riktigt traditionellt bröllop, säger ensamma mamman Helena Puhakka 37 som nyligen förlovat med sin Oscar 25.


Bilden på Helena och Oscar är tagen från Aftonbladet

Det verkar om det är oftast kvinnor som tar initiativet till giftermålet.
Ser ju dem överallt..
Kvinnor som väntar på att män ska fria till dem och planerar oftast ett stort bröllop medan män bara står där och accepterar..
Hur ofta läser man om riktigt romantiska män som friar och ordnar saker utan kvinnornas vetskap.
Jag är ogift.. Har aldrig varit gift.
Nu låter det nog som jag är motståndare för bröllop.
Nej, så är det ju inte.
Visst är det vackert..
Men jag har nog inte riktigt förstått vitsen med storslagna bröllopsplaner
som oftast slutar i skilsmässa.

Bara för kvinnorna vill känna sig som prinsessor i sina gräddvita klänningar
och har kronor på huvuden.
Men hade de inte lämnat prinsessestadiet?

Nåväl.
( Oj, nu skrämde jag väl bort dig, P-A) ;-)

Inga kommentarer: