torsdag 14 april 2011

Fiksamtal

Många tror att AF plockar fram jobb så fort man varit hos dem.
Nä, så fungerar det inte
Igår hade jag tid hos min SIUS-konsulent/handläggare
Jag, en dövkonsulent och en tolk fick vänta länge
och det visade sig snart att konsulenten glömt bort tiden
Jag blev besviken för jag visste inte riktigt om jag såg framemot träffen
Så jag var på väg till nästa träff, en distanstolkelev som jag skulle luncha med
Plötsligt fick jag ett sms med ursäkt för den missade tiden och jag fick en ny en timme senare
Jag fick inställa träffen med eleven ( Förlåt J )

Jag blev bjuden på fika av SIUS handläggaren som ursäkt.
Vi satt på ett mysigt fik som heter Epi som är ett surdegsbageri och café där de bara använder ekologiska råvaror
Den här gången bekantade vi med varandra och pratade om arbetsmarknaden och vad jag är bra på.
Jag kan inte säga så mycket men jag upplever träffen verkligen bra.
Jag känner att jag blir mer sedd jämfört med besök hos vanliga AF handläggare
 Jag har plockat fram vårkappan

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Har du berättat om hur jätteduktig du är på skor, sportoch sånt så att du kan jobba i hälsobutik eller sportaffär? ;-)
Kraam!
Tjohalia..

Sussi sa...

Jag bara ler.. :)