fredag 22 januari 2010

Sandemanskakor

Bakat Sandemanskakor med min yngsta dotter.
De kakorna var min favorit sen jag var liten.
Nu älskar flickorna dem också.




Sandemanskakor  200 grader i ugnen, 12 minuter


6 dl havregryn
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 msk kakao
200 gr margarin (smält)
2 äggvitor hårt vispade

Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Häll margarinet över och låt kallna.
Blanda ned de hårt vispade äggvitorna.
Bred ut smeten i en smord långpanna.
Grädda. Skär till rutor innan den kallnar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag har smakat.. hmm då får jag prova baka någon gång. :) Idag var jag på Erikshjälpen och köpte två ljushållare av trä och skall måla över någon gång framöver. och en jeanshängelse och en vit topp till Miranda. Så fina var de.. *nöjd* Skall visa på min blogg ikväll. Ha en fortsätt trevlig helg.. Kram Catharina

Fantasy And Another JamieSilver sa...

Ohhh minsaann jag minns godaste jag var liten. Nä!! Bra du har recept, Får jag lånar din recept och jag skriver upp och spara och jag vill göra faktisk jag minns det var helt godddd!! Bra du skrev upp och jag ser Aha minns jag med oj oj!! Stor (Bacio) ♥ (Puss)Fniss :D!!!