tisdag 11 januari 2011

AF och coach

Igår kände jag på mig att jag bara måste hem från Uppsala.
Antog för att det berodde på att jag skulle iväg norrut om några dagar.
Tog ett senare tåg för att jag ville vinka av hjärtat som skulle till Sthlm på jobb,
Sen såg jag att jag fått sms från min AMS konsulent som skickade och meddelade att hon blir försenad till vår träff idag.
Jag tänkte va, var det redan IDAG vi skulle träffas?
Jag kom iallafall till AF och fick då reda på att jag inte fått något meddelande från dem.
Jag är tacksam för att jag kunde komma dit för jag blir utförsäkrad alldeles snart.
Vi pratade om att jag skulle placeras i Jobb och utvecklingsgarantin. Jag bad om att få träffa en coach och det kunde de ordna. Jag är trygg med mig själv och anser mig ha en bra självkänsla men när det gäller att vara utan jobb så länge. Ja, det känns som mitt självförtroende börjar tyna..
Känner som sagt ingen motivation eller har tillit till allt.
Jag letar ju efter en teckenspråkig coach, men de växer som sagt inte på träd. Jag är lite less på att informera och försvara mitt funktionshinder. Vill bara vara en arbetssökande som behöver stöd.
  Mina ständiga följeslagare
 Ren disk som lämnades kvar innan jag åkte iväg.. Visst är det färgglatt?
 En salig blandning
 De små skålarna fyndade jag för en krona styck i höstas
 Måste ju visa upp mina förkläden
 Var tvungen köpa en ny almanacka och då blev det den rosa, prickiga
Kunde inte heller motstå den fina almanackan till höger med läckra bilder i


3 kommentarer:

Anonym sa...

ATT bli coach är det något för dig???
Kram Agneta

Sussi sa...

Agneta.. Det vore ju något men jag behöver bli coachad först för att peppa upp mig för att våga komma in på arbetsmarknaden.. och ev utbilda mig

Annelie sa...

Hej, läser din inlägg här och det slog mej att du sökte en teckenspråkig coach - det finns två här i Sthlm bl a jag är utbildad coach och är teckenspråk kunnig, och så finns det en samtalsterapeut som kan också vara coach och kbt inriktat som är teckenspråkkunnig. Det är lite långt mella Örebro o Sthlm men men.. kolla in www.carpevitasamtal.se. Mvh Annelie