fredag 17 december 2010

Spänn av..va

Vågar ni bryta jultraditioner?
Om inte, varför då?
Ni vet väl att det är NI själva som skapar julstressen?
Vem säger att vi ska ha många dyra klappar, ha den finaste julgranen, ha alla kakorna
framme och alla välstrukna julgardiner och dukar..?
NI kanske säger att ni alltid haft så. Men vi och samhället förändras ju hela tiden.
De urgamla tradtionerna kanske inte passar in längre.
Vi måste inte slussas runt hos folk och fira bara för de tycker att ALLA skall samlas.
Det finns ju flera dagar att dela upp besöken.
Förresten måste vi ha alla julgardiner uppe?`
Om ni klagar på stressen... försök stanna upp o tänka
om det är nödvändigt att göra den grejen?
Skit i julhysterin..

3 kommentarer:

Sanna sa...

Nej det är bättre att välja ut dom delar som man tycker är speciell och strunta i resten..här blir det mycket färdig julmat, plastgran, inga julgardinner, mm..
Vi har lilla julafton dagen hemma för att slippa stressa runt, julafton firar vi med älsklingens släkt, juldagen byter vi klappar med min sida utav släkten och sen har vi julfika för dom som vill den 26:e..efter det blir det bara hemmamys med barnen.. <3

Hoppas du får en toppenhelg!
Kraaaaam
Sanna

White StarBear sa...

Hej, hoho, inte klagar jag om julstress för jag gillar att hjälpa till för att idag var farsan på jaktkompisens begravning och morsan kvar på Gällivare sjukhus då känner man sig uppskattad av dom, som inte hinner med det inför julen. Farsan får gärna koppla av i lugn och ro trots allt, ja du vet.

Jag vill hålla dessa traditioner vid liv oavsett vad folk tycker. Jag är ju traditionalist och otroligt att jag fick nya krafter för man är i en vacker och mysig by, som ligger ju nära urskogen, ja jag känner starka energier därifrån, mmmm. :D

Njut av din dag med dina nära och kära!

Många 4:e adventkramar från Danne.

Meta sa...

Håller helt med dig Sussi!
Lite vanlig städning, en julgran men ljus och lite kulor,en del pynt man tycker om, sill och skinka, se'n räcker det.

Hoppas du får en fin helg!

Julkramar
Meta