tisdag 14 december 2010

 De fina änglarna fick jag av min farmor och de pryder TV:n
De grytlapparna fick följa med hem från Biståndsgruppen tillsammans 
med en bok av Betty Shine. "Sinnets magi"
Jag ser att Biståndsgruppen har 
uppmärksammat retrotrenden
genom att ha dem i en hörna. Men i hutlösa priser!
Kläder, dukar o gardiner för runt 70-150 kr..!
Där kan man inte fynda..

Jag har varit i Härnösand under helgen och
träffat barnen, firat Lisbeth som hade en mingelfest
och träffat trevligt folk.
Hann även se ett litet och gulligt luciatåg i söndags.

Efter luciafirandet åkte vi till Coop för att glädja flickorna som inte var nöjda 
med filmerna som de fick av "tomten"
Då såg jag att det var gott om Stig Lindbergmuggar som alla 
retrobloggare bloggat om. 
Jag är inte särskilt imponerad av dem och förstår inte riktigt hysterin kring dem.


1 kommentar:

chokladbroder sa...

det låter härligt!! denna du fick av farmor var fint och vacker.. måste vara många år!!minst 60 år eller mer!!