torsdag 2 december 2010

Märkligt

Vilken märklig dag. Först startade inte bilen och så var bussen försenad och som råkade ta en extra runda inne i stan. Fick senare en rejäl smäll i mitt friska knä av en paketbud och nu gick kaffepannan precis sönder.. Lingonveckan dök upp mitt i allt..
CODA ( Children of deaf adults) som jobbar med/ för döva är helt fantastiska. Man kan vara avslappnad bland dem och inte behöva förklara, försvara om hur vi tänker och känner oss. De bara VET..för de har redan dövidentitet. Jag måste bara berömma min AMS konsulent som är helt fantastisk. Jag har märkt en stor skillnad mellan henne och den föregående konsulenten. Vi känner oss äntligen förstådda och kan därför bara vara oss själva.
Nu känns det bra och nu kan jag anmäla mig hos AF på måndag.

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Härligt! Skönt att du blir sedd och man förstår din situation.
Kram!

Chokladbroder sa...

Vad skönt att det löste det...
Men du hade så otur idag..
Var rädd om dig!! lilla Sussie..
En varm bamsekram från mig här kylig sverige. =P

AnnaPanna sa...

Oh måste va skönt att det gick bra för dig, men stackars med dess otur.
Skicka chokladkram....
Myspys kväll