onsdag 4 augusti 2010

Pippilängtan

Njuter av regnet än så länge jag håller mig inne.
Dessa skönheter håller mig sällskap
Igår var jag hembjuden till en kollega från förskolan.
Hon bor i ett mysigt område inte långt hemifrån.
Hon och sambon bor ensamma i ett stort hus mitt i ett äldre bostadsområde.
Nära ån, inte långt från badställena. Tänka sig bara gå typ 100 meter för att ta
ett dopp när det är hett ute.
Hon har fina och gamla grejor som ni Shabby älskare skulle dö för..
Vi gick en promenad efter maten och då såg jag några Pippi liknande hus.
Med torn och snickarglädje.
Stor lummig tomt.
Det väckte något i mig. 
Längtan efter få vara som Pippi.. :)

2 kommentarer:

Sanna sa...

Hihi ja pippi är en underbar "personlighet", vi är nog många som inte skulle ha något emot att få gå i hennes allt för stora skor.. =) hihi..

SV: Ja mina gograbbar är mysig.. =) <3

Jobbigt nu för min kära syster..hon skall skaffa en ny kisse nu direkt för att den andra katten hon har inte skall bli deppig..den katten hatar ensamhet..så nu har hon bestämt sig för en kattfröken nere på vårt djurskydd.. Inget ont som inte har något gott med sig men ändå..det värker i hjärtat..

Allt bra med dig annars gumman?
Kraaaaam
Sanna

Tjohalia sa...

Hej.. Att du inte forograferade Pippihuset, det hade varit roligt se vad du menade. Hi.
Kram