söndag 4 juli 2010

Nostalgigrejor

Hittade en lappdocka nyligen för en femma, mest av en nostalgikänsla.
Den till höger, utan kläder och ena armen har jag haft sen jag var barn.
Den har varit en favorit.. Varför naken? 
Ja jag hade en lustig ovana som liten. 
Jag ville ofta slita av kläderna på dockorna mest för att kolla 
om de har en snopp eller en snippa. Nu hittade jag en med kläder.
Åh nej, jag ska inte slita av kläderna på den.
En brödburk för en tjuga. Nils Johan
Den glaskulan med vatten i,
har jag fått av mina föräldrar.
Pappa hade ärvt den från sin mormor
Fått också en jordglob.
Pappa hade vunnit den för längesen.
Vet inte om det var på ett lotteri?

1 kommentar:

Sanna sa...

Härligt när man hittar nostalgisaker som tar en tillbaka till då man var liten..har hittat på ett gäng sådana..speciellt nu när mormor och morfar har flyttat till lägenhet och huset skall tömmas.. =)

Rosarium är läcker..har ett par stycken själv.. =)

Hoppas du får en fortsatt härlig sommar med dina tjejer!
Kraaaaam
Sanna