torsdag 21 januari 2010

Muffins och bortglömda pysselsaker

Befinner mig i Norrland nu och umgås med barnen. Ja, nu vet ni det mina lilla vänner.
Precis bakat kladdkakemuffins efter ett recept från en blogg efter jag bett bloggerskan skriva upp receptet.
Åh, vad goda de blev!
Muffinsen ska stora flickan ta med till skolan.
Jag blev lite snopen när jag tog en titt på mina gamla kartonger med pysselsaker.
De låg helt bortglömda i ett litet förråd. Mamma hittade dem.
Så mycket saker.. Det hade jag inte anat.. Målarfärger, cernitlera, lack, penslar och pärlor.
Färgerna och leran var uttorkade sen länge. De har kanske inte använts på 12-13 år.
Vilket slöseri med de fina grejorna för en del var oöppnade! Jag måste ha lagt en del förmögenhet på dem.
Jag såg att jag har några små tittskåpsaker som porslin, kaffepanna, kylskåp och kryddor.
Hittade också lite pärlor, läderband och ståltråd.
Man kan göra mycket av dem.

Inga kommentarer: