söndag 18 oktober 2009

Leva i nuet..

"Leva i nuet är en svår konst

med oändligt antal nivåer."

Citatet hittade jag från en grupp på Facebook.
Med det menar jag att vissa har svårt att släppa
sin förflutna och klamrar fast den tills de bryter
ner sig för det som redan skett.
Ibland får jag sådan lust att ruska i de personerna och
säga att de får L Ä M N A det bakom sig och
att de faktiskt kan påverka sin framtid.
Att försöka leva i nuet, är inte så enkelt.
Man får lov att drömma och visualisera saker och ting
och hoppas att det ordnar sig.
För det gör det ju till slut.
Vi ska bara inte ge upp våra drömmar..



4 kommentarer:

Lilla Rose sa...

Hejsan! Tack för kommentaren. :) ja, det var bra rader du skrev. Ibland var det också som jag vill "skaka" på vissa som fastnat i gamla förflutna utan att kunna gå vidare och skapa nya planer för framtiden. Och det är inte heller fel med att söka hjälp att få rätt vägledning och annat. Ha en skön söndag! Kraaam

Anonym sa...

Hejj väninnan, Kul du hittat min blogg, skojigt..Din blogg är så härligt med glada färger :) dessutom kan man inte älta för deras sitter fast i förfluten, uuhhjj det måtte vara jobbigt förfluten sitter kvar i hjärna.Jag bara suckar och himlar av ögon så fort de pratade samma sak ämnen.Du är duktigt på att le då gott dukan ;)¨KRAM

Tjohalia sa...

Ja, det är helt sant. Man ska kunna lämna det förflutna, och skapa ett nytt väg för sig själv. Bra du skrev det.. Kram!

Sussi sa...

Tack mina fina damer för de kommentaerna!
Ja, det är inte lätt med de evigt ältande personerna.
Stora kramar till er!