lördag 17 oktober 2009

Broderade dukar i Nangijala

Igår när jag skulle sova, tänkte jag plötsligt på min mormor och morfar som inte finns länge.
Hur fina de var på min äldsta dotters dop för 9 år sedan.
Det var nog sista gången jag samlade ihop hela min släkt innan en del av dem gick bort.
Mina barns farfar, min mormor och nu min morfar.
Min farmor sitter nu på ett ålderdomshem.

Tänker mycket på dig mormor och morfar nu. Snart om en vecka ska vi ta förväl av morfar. På den bilden som togs på dopet är ni så fina tillsammans. Du i en knallröd klänning och morfar var riktigt stilig i sin kavaj. Tänker också på att jag fått så mycket fint av er. Mormor visste jag älskade hennes broderade dukar. Plötsligt har jag en kista fullt av broderade dukar. Undrar hur jag ska göra något fint av dem.  Hoppas ni broderar och äter mycket gott i Nangijala. Morfar som är så förtjust i öl, sitter nog vid ett köksbord och väntar på min mormors grytstek. Saknar er även om vi inte sågs mycket innan..


Inga kommentarer: