onsdag 23 maj 2012

Ordet misslyckad ska inte finnas


Ordet misslyckad borde inte finnas
Folk ska inte få känna det, tycker jag
Jag försöker ruska av mig känslan om att vara misslyckad
för jag vet att jag inte är ensam om att känna det
Jag vill inte prata om mig själv
Ja, jag har nog slutat prata om mig själv nu för tiden
Jag får fortfarande tusen frågor från folk som bara vill väl och är nyfikna på
vad jag gör för tiden
De frågorna får mig att känna mig misslyckad
Jag ruskar av de känslorna genom att försöka svara kortfattat
Men oftast rycker jag med axlarna för jag orkar inte se de medlidande blickarna och
kommentarerna
Därför har jag slutat prata om mig själv för jag orkar inte få frågor som jag
 inte vet svaren på

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, ja jag känner igen mig i den situation och jag som försöker att inte tänka om detta. Vi alla gör vårt bästa så att det ska bli mer och mer positiv i vår omgivning trots allt. Sköt om dig, vännen och jag VET att du har jävlar anamma mycket krut i dig att du orkar som attan! Kram D