måndag 11 oktober 2010

Brynässkolan   
 Imorse skulle jag till Hälsocentralen ( här kallas vårdcentralen för hälsocentralen)
för  40 årskontroll, nåväl en hälsobedömning som det egentligen kallas fint
När jag kom dit var det en lång kö till kassan.
Det visade sig vara fel på datorn så vi fick uppge vårt personnummer
som skrevs ner på papper.
Sen var det bara att sätta sig ner och vänta.
Men när jag väntade i 40 minuter, kom en sköterska till mig
och undrat vad som hänt och om jag hade anmält mig till kassan.
Jo det hade jag ju, men de antecknade persnummer på papper.
Det visade sig att detta rapporterades aldrig till sköterskan och nu hade hon ingen tid 
över till  min undersökning eftersom hon skulle ha klient snart.
Så jag fick en ny tid. Typiskt va..?
Jag som såg fram emot att få en godkänd OK-stämpel på rumpan

Inga kommentarer: