lördag 19 juni 2010

Plötsligt sitter jag och ser på kungligheterna på TV.
Jag som inte är en royalist.. Det är nog nåt visst med kungligheterna trots allt.
Bara jag inte vet hur mycket de spenderar på sina kläder och solresor..
Nu på förmiddag tog jag en cykelrunda till Spikfabrikens loppis.
Det var inte många som var därinne. En fast försäljare ska visst sluta pga dispyter med uthyraren.
Hittade lite fynd för 37 kr sammanlagt.
Sen cyklade jag till Nybohandelsgård för jag var lite nyfiken på 50 talscafet ( som jag och Elvira var till i höstas) som fått en ny ägare.
De har gjort om cafeet men tagit över lite av möbleringen. Men cafeet känns inte sig likt. 
Det känns lite modernt med tapeterna och gardinerna.
En mugg och en bricka
En liten virkad filt
En liten figur..
...med sovande bebis

1 kommentar:

Janne sa...

Hej Suzzi,
gillar din blogg, fina mysbilder, trevliga ord och omväxlande. Håller med dig här om visa ord aka ålder och synsätt på livet. Som gammal vän av Cherokee så inser jag att vi civiliserade är de som förstör för de naturfolk som ännu finns kvar. Även Australiens befolkningar drabbas av droger och - sprit. Sorgligt. Kram, Janne ;*)