måndag 26 april 2010

Praktik och teak

Jo, min första praktikdag gick bara bra. Det visar sig att jag inte är den enda praktikanten i hörselklassen. Det är två tjejer till som går på gymnasiet som ska vara där i några veckor.
Jag hade bara trott att de hörselskadade eleverna kunde lite handalfabet.
Det är bara personalen som använder lite teckenspråk, kan man säga. Kanske det dyker upp några tecken från de eleverna längre fram.

En undrade hur jag kan ha råd med loppisprylar. Jag lägger inte mycket pengar  på godis och de prylarna jag fyndar kostar oftast fr 5-30 kr.. Mer eller mindre än en chokladkaka.
Under lunchrasten tog jag en liten promenad till Kupan och hittade en brevställ med en ful apa i teak.
Den apan påminner lite grann om den kända danska retroapan. Och en babuska (rysk docka) men man kan inte öppna den. Dessa för samma pris som en glass.



Brevställ


Babuska

2 kommentarer:

Anonym sa...

kunde du kommunuicera på tsp med de hsk elever???

Sussi sa...

Vem skriver? De kunde förstå enstaka tecken..saker som man gör.. typ verb.. Jag är kanske lite van med K-skolans hörselskadade elever..