måndag 5 april 2010

Gnällinlägg!

Sitter och är något oroad över ekonomin.
Har inte mycket kvar och så ska jag ha barnen i några dagar och sen åka tåg med dem hem.
Det går ju inte.. Pengarna räcker inte ens till mat och tågbiljetter. Om två veckor får jag min A-kassa men då har de gjort några dagars avdrag för de dagarna som jag jobbat. Får inte lön förrän NÄSTA månad.. Hur fan, får jag ihop pengarna till räkningarna?
Jag gillar inte systemet med A.kassan, aktivitetstöd och den hela jävla byråkratin.
Om jag börjar med arbetspraktik, får jag inte bli SJUK för då gör FK avdrag på stödet.
Då får jag mindre än A-kassa. Det är egentligen bättre att  ha A.kassan kvar. Sjukt va..
Det där med arbetspraktiken.. hur fan tänker regeringen? Hur många får jobb genom det? Folk bara slussas runt när praktiken går över.. Det är bättre med riktigt jobb..
Folk som säger att det är bra att tjäna extra pengar genom vikariatjobb..
Visst bara de har grundtrygghet, men det har jag inte. Jag lever faktiskt på existensminimum..
Sorry, det blev ett gnällinlägg.

2 kommentarer:

Erika sa...

Kram hårt om dig!

Vet hur det känns...

Jag själv har svårt att förstå att dessa folk som är politiker sitter i regeringen ofta har inget haft problem liksom vi.

Tycker att båda du och jag ska vara politiker istället...

Många gånger anser jag att de som sitter i olika organisationer ska ha efarenheter och vet vad de pratar om.

Varför inte att anmäla dig till Uppdrag granskning hur du upplever?

Kram hårt om dig igen

Tjohalia sa...

Nu har jag målat, och så läste jag en gång till efter vår samtal i bildtelefon, ja, det är så orättvist.
Tyvärr skulle jag bara ljuga om jag sa jag vet hur det känns. Jag vet verkligen INTE hur, kan bara ana.. Skickar en gång till med KRAMAR.