lördag 21 november 2009

Rusningstrafiken i Ullared

Äntligen hemma! Kom hem för en timme sedan från Ullared.
Nu förstår jag hysterin över de billiga varorna.
En kvinna i vårt resesällskap handlade lite över 12.000 kr.
Tänka sig på två dagar!
Gekås öppnar kl 08.00 och stänger kl 20.00.
När vi kom dit lite strax efter halv 9 på morgonen, var det redan fullt på parkeringen. Det visade sig senare att det finns ännu en parkering en bit utanför, även den FULLT med bilar.
Det var rena rusningstrafiken inne med alla kundvagnar. Man fick passa på att inte krocka med nån annan. Det var lätt hänt att nån fick kundvagn i häcken eller fötterna. Folk parkerade sina kundvagnar varsomhelst och så fanns det några kundvagnsparkeringar därinne.
Två i vårt sällskap fick panik då deras kundvagn plötsligt var försvunnen med deras jackor och en ryggsäck som innehöll mobil, Nintendo DS.
De letade överallt, förgäves. Deras oro smittade naturligtvis av sig till oss andra.
De var tvungna att vänta tills Gekås stängde för dagen. Efter middagen på hotellet åkte de tillbaka dit.
och hittade sin vagn samma plats som de varit på när den försvann.
De visste inte hur det kunde hända.
Någon kan antingen ha lämnat tillbaka den eller så hade någon lagt över sina varor i deras vagn att de missade den.
Jag handlade mest julklappar till barnen och lite till mig själv.
Jag har verkligen lite dåligt samvete på hur mycket jag har spenderat, men samtidigt försöker jag tänka att de är bra julklappar. Välinvesterade pengar.
Nu ska jag nog leva på vatten och bröd.
Om vi fick se några TV kameror?
Jo, vi såg ett TV team som filmade en gubbe. Vet bara inte vilket tvbolag de kom ifrån.
Några av oss lyckades se Ullared Morgan. Han som jobbar på lagret i dokusåpan Ullared. Han lät sig fotograferas av några överlyckliga kunder.
Det sägs att det kanske blir en ny bussresa nästa år. Häng med, ni!
Ser att det är ingen som skriver något här under tiden jag varit borta.
Har inte ni saknat mig?

6 kommentarer:

P-A sa...

Klart jag saknat dig gumman..puss puss

Sussi sa...

Hehe...

Madde sa...

Wow, det måste ha varit skoj men oxå en lång tuff bussresa! Ska nog ner till sommaren kanske. Ha det så bra! Kram

Anonym sa...

Jaaa jag saknar dig otroligt mycket mycket! :-D

Skoj att läsa hur det är i Gekås.. Själv har jag aldrig varit där ännu fast mina barn redan är utflugna.... Jag kanske åker dit när småfötterna dyker upp ngn gång.. hihi Nää får väl någon gång dit ändå för jag vill bara ta en liten nyfikenhet därborta i verkligheten!!!...

Kram Kram... /// Erika

jennyk sa...

Hej!

Råder dig kontakta Birgitta Martinell http://www.surdologikonsult.se/

för att höra med henne om det är OK .Men jag vet att det inte är några problem men hyff
KRAM

Sussi sa...

Madde o Erika.. tack.
Kläderna o leksakerna är billiga, men resten.. kan man ju hitta på ÖB eller Rusta..