måndag 4 juni 2012

Återanvänd mer

Jag blir också konfunderad som dagens insändarskribent i Metro som skriver att vi slänger för mycket, även användbara saker. Vi måste konsumera mer smart. 
Skänk hellre saker som ni inte behöver till dem som behöver dem bättre.
Vi får inte glömma bort våra bibliotek också
Vi kan utnyttja mycket gratis
Den Retrotidningen fick jag av en som bortskänkte på Facebook
Jag nappade på hennes erbjudande
Hon tyckte att den tidningen inte föll i hennes smak
Själv gillar jag det numret
som bla handlar om dockhus och retrobloggaren Dolly Bird Retro
Jag blir lite vemodig o nostalgisk när jag läser om dockhus
eftersom mitt dockhus gick sönder ganska nyligen :(
Tror inte ens det blev någon möbel över..
Innan helgen blev jag "kidnappad" av hjärtat och
vi åkte på kryssning
Ett Färjan-Håkan filmteam var på plats men själv såg
vi varken dem och kändisen
Det gjorde mig inget för jag följer inte den dokusåpan

Inga kommentarer: