tisdag 22 november 2011

Pust

Jag blev alldeles utmattad imorse när jag vaknade efter en dröm som framkallade en sådan stress
Jag drömde att jag befann på en station och såg att alla tåg var inställda och att de skulle inte gå förrän dagen efter
Jag som skulle hem till Gävle, visste inte hur jag skulle kunna komma hem
Det var mycket folk på stationen
Plötsligt stod jag vid biljettdisken och såg att mamma var med mig
Vi får reda på att det skulle gå ett tåg om tio minuter åt det högra hållet
Jag ruskade på mamma som verkade dröja något med ett samtal med kvinnan genom biljettdisken
Vi skyndade på oss och jag sa till mamma att vi inte har mycket tid på oss och att det är långt till perrongen
Men när vi kom fram, var det inte ens en perrong utan ett garage för alla tåg.. Vart är vårt tåg?!
Då vaknade jag

Inga kommentarer: