fredag 14 oktober 2011

Film..film

Jag är nog inne i en filmperiod nu
Så nu har det blivit en del filmer på sistone
Senast tittade jag på tre filmer som heter Black Swan, Farbror Boonmee som minns sina tidigare liv
och Rabbit hole
Jag tänker bara berätta kort vad de handlar om:

Black Swan med Natalie Portman. Hon spelar en hårt pressad ballerina som är rädd för att förlora sin plats i rampljuset. Hon börjar se konstiga saker och förlorar grepp om verkligheten

Rabbit hole med Nicole Kidman och Aron Eckhart som spelar ett par som har olika sätt att hantera sin sorg efter sonen som omkommit i en bilolycka. Hur sorgearbetet påverkar deras äktenskap
Nicole är faktiskt bra i den rollen

Men den sista filmen Farbror Boonmee som minns sina tidigare liv, är gjord i Thailand
En något skruvad berättelse om en njursjuk man som leds av sin döda hustru till en grotta, som visar sig vara platsen där han en gång föddes till sitt första liv.
Jag vet inte vad jag ska säga om den filmen för den känns ovanligt långsam, många långa sekunder med...ingenting. Jag är kanske bara för van med högt filmtempo.

Jag har börjat se den femte säsongen av L Word och den är bara så bra speciellt när Marlee Matlin är med :)

Inga kommentarer: