onsdag 21 september 2011

Lugnet kan tolkas olika

Man får alltid mycket intryck och en massa tankar efter en intensiv helg på en teckenspråkig miljö
Många olika individer samlade på en plats, med varierande uppväxt och bakgrund. 
Alla med olika värderingar som tolkas olika av folk beroende på egna erfarenheter. 
Folk som mognat, folk som upprepar sina misstag, folk som utvecklats. 
Ja listan kan göras lång
Jag har funderat på hur folk uppfattar mig men jag lägger inte 
värden på dem utan ser dem mer som intressanta reflektioner
Att folk kan tolka lugnet på olika sätt utifrån sina egna erfarenheter. 
En upprepade några gånger att hon tycker jag ser ut som en MAMMA. 
Jag fick till svar att jag ser så lugn ut med en del livserfarenhet  
En del kan kanske tolka mig som tråkig, väldigt eftertänksam, inte vet jag.
Det är som sagt från deras egna värderingar och erfarenheter.   
De kanske vill ha folk med hög puls och som kan göra spontana saker
Mitt liv har format mig så för det har inte alltid varit dans på rosor
Jag har trampat på en del taggar
Jag är jag och jag ser fortfarande ljust på allt

Inga kommentarer: