fredag 9 september 2011

Livets dimma

Allting känns som en dimma
Jag hittar ingenting i den dimman
och jag stöter på väggar och
hittar inte ut
Jag väntar på att nån ska komma
och leda mig ut från dimman
Eller så ska jag försöka 
kämpa mig ut själv
Men jag kan behöva ha lite stöd
Imorgon är det en speciell dag för vårt teckenspråk över hela världen 
The World Day of Sign Languages 2011
Alla ska klä ut sig i något turkos, eller tänka turkos
och ha aktiviteter för att hedra vårt fina språk
6 städer här i Sverige ska ha nåt den dagen
Själv hedrar jag med en bild på mina turkosa grejor 

3 kommentarer:

Ing-Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ing-Marie sa...

Skickar en varm och ljus kram som tränger in i dimman.
Den kramen stannar kvar hos dig med det viktiga meddelandet att jag kommer att vara hos dig.
Som stöd, som vän, som en som bryr sig om hur du har det.
Jag ser dig och mitt hjärta klappar för dig.
<3 KRAM <3

Sussi sa...

Ing Marie.. tack för dina varma rader.. <3