onsdag 29 juni 2011

Stabilt?

Förrigår började jag känna en märklig känsla av stabilitet
Jag känner mig plötsligt lugn och trygg..
Kanske är det lugnet före stormen eller?
Är det så att jag ska känna så och kunna ladda energierna till
tuffare stunder?
Vi slipper ju inte livets prövningar

Nu till de kosmiska lagarna:

4. Reflektionslagen (spegling). Din omvärld är en spegel av vad du själv är. Det du hatar eller tycker om hos andra är något du hatar eller tycker om hos dig själv.


5. Överflödslagen. Allt du behöver finns i överflöd. Universum tillhandahåller dig med allt du behöver. Sträck ut din hand och ta för dig i tacksamhet, ödmjukhet och glädje. Ju mer du tar för dig desto mer finns det kvar till andra. Det räcker och blir över till dig och till andra människor. Du tar inte från andra för att du ger till dig själv.

6. Ackumuleringslagen. Det vi är intresserade av eller samlar på i en eller annan form drar vi till oss. Liksom ränta på ett sparkonto ökar det vi samlar. Det kan handla om känslor, materiella eller materiella ting.

7. Tacksamhetslagen. Ju mer tacksamma vi är desto mer får vi att vara tacksamma för.

Igår kväll ritade jag den ängeln med krona och bakelse
och kopierade till flickorna
Miranda har börjat måla på den till vänster
och Elvira har gjort klart den till höger

Inga kommentarer: