måndag 16 maj 2011

Religiösa fanatiker missade den glädjen vi hade i lördags

På plattan i lördags under utropet " Döv självklart!" lade vi märke till religiösa fanatiker gick omkring oss med  lappar.
Tommy Fransson som är en av "artisterna" lade också märke till detta och skriver på Facebook.
Jag återger hans text:

"Tycker att det var tragiskt igår på Plattan när religösa fanatiker tyckte synd om de döva och började be för dem. De led så för att döva inte kunde tala. De grät när Nicklas framförde Älgen säkert för att det var sååååå synd om honom. De ville komma upp på scen och be för alla och läka alla! Ja jisses.. Garvade gott. De kunde inte se den styrka och glädje som alla uttryckte från scen och nedanför. Att man kan vara så avskärmad från verkligheten!
Men jag vill verkligen tacka för att jag får vara med om detta i mitt liv, att kunna teckenspråk och få vara med om detta fantastiska. Jag hoppas verkligen att fler tolkar vågar vara med i gruppen och känna styrkan! Kram på er alla!!!"

Inga kommentarer: