torsdag 13 januari 2011

Jösses

Jag slutar aldrig att häpna över okunskapen bland folk..
Igår fick jag ett mail från ett företag som samarbetar med AF.
De köper och säljer tjänster.
De hade fått mitt CV igår från AF och undrade om jag kunde jobba med dem. Jag blev lite förbryllad och fick fråga lite närmare.  De svarade idag att de söker en tolk som kan kan förmedla deras resursvägledare och de inskrivna hörselskadade. Jag, en tolk? Vad står det egentligen i min personakt hos AF?
Jag får be dem hänvisa till tolkcentralen och be AMS konsulenten kolla närmare med dem. De behöver tydligen informeras om döva och hörselskadades behov som arbetssökande.
Himmel..




1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Sorgligt !
Jag var med likande förut...
det kostade min ansökning till jobbet o Köping förut...
Surt...