fredag 7 januari 2011

2010 second hand


Handlar du ett klädplagg på second hand sparas 97 procent energi jämfört om plagget
hade nyproducerats. Tvättar du två tvättar i veckan i 40 i stället för 60 grader, sparas drygt
100 kilo koldioxiutsläpp per år. (källa: Naturskyddsföreningen)
 Kläderna på bloggen är en del av fynden från 2010

När jag tittade igenom garderoberna idag, insåg jag att det är mycket 
andra hands fyndat. Kläderna är som nya. 
En kommenterade mina fina jeans.
Jag svarade kort: Röda Korset.. Hi hi..

Jag kanske skulle börja dricka ekologiskt kaffe eftersom om vi alla
dricker så i Sverige i ett år, besparar vi miljön 4200 ton bekämpningsmedel

2 kommentarer:

Catharina sa...

Heej på Dig! och god fortsättning på det nya året. :) Jaa För mycket bekämpningsmedel. Jag har börjat handla eko frukter och grönsaker även mat. Ha en trevlig dag. Kram Catharina

Sanna sa...

Ja alla kan vi göra någonting för att förbättra miljösituationen.. <3

SV: Tack för dom värmande orden <3

Kraaaaaam
Sanna