onsdag 1 september 2010

Trollsländor

Haft cykelutflykt till Mackmyra, samma ställe som i våras.
Tycker det är så lugnande och skönt att ströva omkring i deras brukspark
Enormt krokiga träd finns överallt
Satt en stund framför den bäcken med många näckrosor
Trollsländor gjorde mig sällskap
Ett lövtak av grenar som skyddar en
Svampar på barken

Stod mitt i de tre björkarna och tittade upp
Ser att en gren från det andra trädet vuxit fast på den stammen
Nämen hallåå, där är det ju en söt flugsvamp!
Se hur liten den är jämfört med mitt sko
Ja, det var allt..
Hoppas ni också kan bege er ut till naturen och bara njuta.

4 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Underbara bilderna, man kan ha det så skönt därute på parken..Kraam

White StarBear sa...

Hej, jättefina naturbilder du tog!

Jag märkte att din nagel hade sorgkant då tänkte jag såhär att du kanske grävde ner i den sköna, solvarm och fuktiga jorden, Gaias härlig kropp, med dina händer då tyckte jag att det var en vacker tanke om din lilla nagel...

Kram på dig!

/D

P-A sa...

Underbara bilder Sussi..

Helen sa...

Det är härliga bilder som du har tagit. Man blir sugen att ge sig ut i skogen och ta bilder samt njuta av den vackra naturen.

Kram