tisdag 6 juli 2010

Dess system.....

Det har varit en del mailande till AF och A-kassan.
Nu påstår A-kassan att jag inte får ersättning förrän de fått återrapportering från FK angående
min arbetspraktik. Ersättningen kommer retroaktivt när det hela är klart. Frågan är NÄR?
Idag var jag på en information på AF, om utförsäkring. Min ersättning utgår snart så det var bra att kolla hur det går till när jag hamnar i programmet Jobb- och utvecklingsgarantin. Den är delad på tre faser. Tänker inte rabbla upp vad de innebär. Killen som informerade, pratade så fort att tolken kämpade att hänga med. Mitt huvud är just nu som nystoppade korvar
Jag bad senare AF att skriva en bekräftelse till A-kassan att jag är garanterad till ersättning nu. 
Nu återstår det att jag får ersättning så jag kan betala räkningar.

3 kommentarer:

P-A sa...

oj..så krångligt det är det där systemet, hoppas det går bra för dig..säg till om du behöver hjälp
Kram P-A

Tjohalia sa...

Fy! att det ska vara så krångligt.
Just nu vet jag inte hur jag ska skriva för jag vet inte vad du vill ha. Så jag skickar en stor kram!

Anonym sa...

Ja förstår vad du menar. oroligheter kring ekonomi, ja man kan få det retro men kronofogden då? med sina ränta? ska man be sina nära om pengar hela tiden? nej! AF är så krångelig att många blir sjukskrivna bla bla bla... hemskt, hoppas att det blir förändringar snart!

mallan
fabriksflugan.blogg.se