söndag 21 mars 2010

Snö och sniglar

Vädret spelade oss ett spratt
Vaknade till snöoväder och nu på kvällen är det plötsligt vackra pastellfärger på himlen
Haft besök av väninnan L och hennes dotter T.
Följde dem på en gymnastiktävling i Sandviken.
Det kändes roligt att få komma ut och titta på de duktiga gymnasterna.
Fick reda att det var väldigt noga med hårtofsar på tjejerna och mindre viktigt med
trikåer för killarna. Blev lite fundersam varför tjejerna måste vara långhåriga för kunna
ha tofsar o hårsnoddar. Lade iaf märke till att det inte fanns enda korthårig tjej
Det yngsta laget  från Härnösand hamnade på andra plats.
Efter tävlingen såg jag till att L och Tove hann med tåget hem.
Sen hem i snöryan.
Men sen fick jag veta att det varit riktigt soligt i norra Sverige.
I somras var det gott om sniglar och grodor.
Längtar efter SOL och VÄRME

5 kommentarer:

Tjohalia sa...

Slipper gärna sniglar, urk! Kul att du fick titta på gymnastik.
Kram..

Tigris Predikantan sa...

Äter du de där sniglarna?
:)

Britt sa...

usch sniglar.... Ville inte ha dom här som jag har sett mördarsniglar i Sthlm.. ÄCKLIGT:.. kram..

Helén sa...

Solen finns hos oss, ska jag skicka lite av den? :) Det har varit soligt igår och idag men tyvärr är jag förkyld så jag håller mig inomhus och försöker kurera mig på bästa sättet så jag får njuta av det vackra vädret genom fönstren istället :D

Det ska visst komma ännu mer snö hos oss om ett par dagar. Det har snöat ganska mycket förra veckan. Man kan undra om vi håller på att få en ny istid :-o

Branting sa...

Oj! Åt ni sniglarna eller? Ligger chips bredvid så tänkte *urrrk* ryser.. hihi.. Men kul att se gymnastik? Kanske nån av dina flickor intresserad? =)
Kramas