onsdag 21 april 2010

Kärlekskickar

Läst lite artiklar om övershopping eller shoppingberoende och Thomas Di Leva.

Thomas Di Leva försöker föra fram kärleksbudskap men även han är mänsklig och kan inte föra det till fullo. Det är många som är cyniska mot sådant. Han har liksom vi andra haft motgångar. Han citerar Buddha om att även solen har sina fläckar och menar att smärtsamma erfarenheter alltid leder till utveckling. Övershopping och solens fläckar har något gemensamt, nämligen kärlek.
Om vi älskar oss själva går vi igenom motgångarna på lindrigare sätt. Genom att älska oss själva, har vi lättare att känna kärlek till livet och allt annat.
Dessa ständiga kickar och grejorna som pysslas hela tiden är tydliga signaler att de inte har riktigt kontakt med sina emotionella känslor. Att det ska kickas hela tiden.

Vem är då jag och vad är mitt riktiga jag? Jag har nog trott att jag känner mig själv väl men tydligen är det inte så. Idag slås jag fortfarande av att hur jag tänker och känner mig. Sådana tankar viftades bort för många år sedan när jag inte vågat lära känna mig själv. Eller så var jag omedveten?
Livets skola pågår fortfarande

Inga kommentarer: