fredag 16 april 2010

Dagen i Sthlm

Har varit i Stockholm över dagen och deltagit som representant från Uppsala och Västerås stift i ett redaktionsråd för Svenska kyrkans nya tidning för teckenspråkiga.
Dövas kyrkoblad får alltså nytt och modernt format med mer spännande innehåll.
Nytt namn också, men det är ännu ej bestämt vad tidningen ska heta.
Vi har sett layout och kommit med synpunkter för de kommande nummer.
Jag skulle gärna vilja se flera döva representanter till redaktionsrådet.
Är ni intresserad av tro och livsfrågor och kan tänka er att representera, får ni kontakta er stift.
När jag skulle till träffen, irrade jag omkring en halvtimme i regnet pga en torftig vägbeskrivning.
Så jag var rätt blöt när jag hittade dit till de andra.
Men det har varit en givande dag med många ideer och förslag.
Förslag diskuterades inför det första numret som skall
komma i juni

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Det är aldrig roligt att inte hitta direkt. Usch..
Men bra att det blev en givande dag ändå.
Kram

Tjohalia sa...

Det är aldrig roligt att inte hitta direkt. Usch..
Men bra att det blev en givande dag ändå.
Kram