tisdag 30 mars 2010

Loppiscravings

Tjohalia undrar hur det blir med jobbet för mig.
Som det ser ut blir det arbetspraktik hos Dövkyrkan i höst.
Om två veckor ska jag träffa en föreståndare på den avdelningen för teckenspråkiga föreskolebarn.
Vi ska se om det blir praktik på heltid i 3 månader.
Nu i några dagar ska jag jobba lite på ett gruppboende för döva och teckenspråkiga utvecklingsstörda.
Jag hade tackat nej tidigare eftersom det inte fungerat med A-kasseutbetalning och löneutbetalning.
Lönen kommer ju en månad senare medan A.kassan gör avdrag på en gång för de dagarna jag jobbat.
Men nu känner jag att jag måste ha något att göra och detta under påskhelgen.
Jag får be och hoppas det löser sig med räkningarna för det är ju inte roligt att leva på existensminimum.

Det blev lite loppiscravings idag på två Kupanbesök.

Mormors gardin som är lite för kort.
Men söt är den iaf..
Inget för gardinnördar..

Blev nästan svimfärdig när jag fick den smörasken för 10 kr.
Hälften av äggkopparna är fyndade idag. Resten på Erikshjälpen
för ett bra tag sen.
Ska äta en massa ägg nu!

Agneta, du undrade över tidningsartiklarna med döva Skelleftebor.
Jag hade kollat om de fanns på nätet.. Men nix.
De finns säkert på bibblan om ni är nyfikna

1 kommentar:

Sanna sa...

Oj oj vilka läckra fynd du har gjort..smörasken och äggkopparna blev helt klart mina favoriter =)
Ha en fortsatt bra vecka gumman!
Kraaaaam
Sanna