tisdag 2 februari 2010

Jeans och dokumentär

Loppisklådan i P-A fick oss att åka ut på en runda idag.
Vi var först till Låga Porten som är mer som en antik och kuriosaaffär..
Riktigt fina färgglada prylar från 50-80 talet men rätt dyrt.
P-A såg ut stortrivas bland prylarna men vi köpte ingenting utan bara strövade runt o drömde bort oss..
På Kupan i Bomhus hittade P-A fina kläder åt sig själv. Ett par jeans, ett par svarta byxor och en t-shirt.
Själv hittade jag två par fina jeans. Jag hade tidigare letat efter jeans i vanliga butiker men tyckt att priserna inte passade min plånbok och nu hittade jag äntligen två par för 70 kr sammanlagt.

Ikväll ska jag se på en dokumentär som handlar om ett äldre amerikanskt par i 65 årsåldern som varit döva i hela sitt liv. De bestämmer sig för att operera Cochlea Implantat för att få hörsel.
Resultatet blir inte bara positivt, utan också mycket påfrestande.
Parets dotter har gjort dokumentärfilmen.
Den ska visst ha gått på repris förra året.
Men nu får vi en chans att se filmen i kväll och även i morgon. Mer information.. klicka här


Makarna Paul och Sally Taylor

Inga kommentarer: