torsdag 7 januari 2010

Utmanande småtjejer

Läste på ett community, en ung tjej som klagade på att hon får ofta skamliga förslag från äldre gubbar.
Jag vet inte hur hon definierar "gamla gubbar", men förstår henne att hon blir trött på de förslagen.
Jag vet även att kvinnorna inte ska vara sexobjekt men den där tjejen bjuder ju på sig själv, lite för mycket.
Överallt ser jag riktigt unga tjejer poserar utmanande i sina minimala linnen. Putar med munnen. Samtidigt säger de att de inte vill ha förslag eller erbjudanden från killar som missförstår deras poserande bilder.
Är inte det dubbelmoral?
Vi föräldrar borde ha mer kontroll över våra döttrar och säga till dem att dessa beteenden kan lätt misstolkas. Har vi nånsin sett riktigt UNGA killar posera sexigt på sina bilder? Jag skulle nog tro att de är i en minoritet. Inte var vi kvinnor så utmanande och sexiga som yngre? Jag kan inte minnas nån tjejkompis gå omkring i minimala linnen på 80 talet. Vårt samhälle har nog blivit för sexfixerat. Allt ska spela på sex.

Inga kommentarer: