fredag 8 januari 2010

Kyla och födelsedagsbarn

Nu är jag uppe i kylan och umgås med barnen.

Resan hit igår var rätt bökigt.
Tågtrafiken stannade i några timmar pga en olycka i närheten av Knivsta, då en person blev omkörd av ett tåg.
Det påverkade naturligtvis bussförbindelsen från Sundsvall.
Vi fick välja på att vänta 1,5 timme på en buss som avgår från centralen eller ta en vanlig buss från busstationen.

Gissa vad jag tog?
Jag var ordentligt utrustad med varma kläder.
Täckbyxa, varma tumvantar, mössa o fleecettröja under jackan.
Jag litar ju inte riktigt på förbindelserna här.
Förra gången fick jag nästan vänta i 3 timmar bara för det var något signalfel på tåget
Läste i någon tidning på vägen hit om att man gjort statistik över tågtrafikens förseningar. 25% av X2000 blivit försenade och de klarar allt sämre av extrema väderförhållanden.

Ja, i morse var det -27
Jag klagar inte över kylan, utan utrustningen.
Fordonen och maskinerna krånglar en massa av kylan
Bara vi är rätt utrustade och har bra tillgång till allt, klarar vi det rätt bra

Pga all julbestyrer och det förrädiska sockret, har jag inte riktigt tänkt på att det faktiskt finns födelsedagsbarn att gratulera.
En av mina barndomsvänner fyllde hela 40 år på självaste julafton.
Grattis i efterskott Piteåbon, Susanne Bejegård!
En gammal klasskamrat och Gävlebon Camilla "Cim" Eklöv fyller 40 år IDAG!
Tiden bara rusar.. Jag kommer ju också fylla de magiska siffrorna senare i år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack för din gratuleration på min födelsedag i efterskott, trodde någon skulle glömma det men icke sa nicke!! tusen tack än en gång..

//SB

Sussi sa...

SB.. Hade ju gratulerat dig på din blogg.. vet inte om den kom fram

White StarBear sa...

Hej, kul att läsa din blogg idag och det är klart att många var inte ens förberedd på vargavinter trots allt. Jag tycker att det var helt underbart med sträng kyla för man behöver inte gå ut för man kan vara inne hela tiden och ha det mysigt hemma samt att äta nåt gott eller dricker varm dryck. Kram D

Cim sa...

Åh,tack så jättemycket!
Någon däruppe viskade mig om din bloggen. Så hittade jag här till slut o kollade det.

Överraskade att se mitt namn. Helt oväntat att se också på gamla kortet på oss, Agneta o Lisbeth. Där minns jag faktiskt inte. Härligt att vi var lyckliga barnen o var omedvetna om framtiden.Hehe....

Åh så härligt, mysigt o kärlek bloggen. Fortsätt med det som du gillar, jobbar med o är bra på det!

Många varma kramar Cim