fredag 29 januari 2010

Snö o hundskit

Nu får det väl räcka med snö..!
Jag ska inte klaga men känner det börjar bli FÖR mycket snö nu.
Det har väl snöat minst en meter nu på kort tid, känns det som..
Igår var jag inte pigg men var tvungen åka för att handla mat.
När jag skulle backa med bilen, fastnade jag eftersom det inte röjts ordentligt
här på parkeringen. Jag kunde varken köra fram eller backa. Bilen hamnade då snett..
Skyttel eller borste finns inte här i området pga stöldriskerna.
Jag fick gräva i snön med händerna. Men när hundskit o piss började komma fram, avbröt jag raskt
av äckel o ilska. Jävla hundägare, tänkte jag
Så jag fick promenera en bit till Gävlegårdarnas kontor o be om att låna en skyttel.
Den fick jag så jag kunde börja gräva tills svetten lackade.
Men bilen gick fortfarande inte backa ut. En tant kom med sin hund och försökte hjälpa till utan resultat
Jag var nära att ge upp då ett ungt par kom och frågade om de kunde putta den.
Åhhh ja, sa jag..
ÄNTLIGEN!
Snuvan  blev värre som tack.
Nu har jag köpt en bilskyttel så jag kan använda.
Den använde jag nyligen när jag parkerade.

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Å, stackars dig, jag förstår frustationen, jag fastnade själv i förrgår på backen då jag körde ut från min fina skottade pakeringen, min man kämpade, men tills sist ringde jag till...gissa vem?? Pappa självklart. Han kom och hjälpte, och det tog 20 min tills vi var loss.. Inte roligt. på köpet blev pappa sjuk, förkyld.. medans ja..
Krya på dig.. Visar dig snart min nya FYND!!! kraam