tisdag 12 januari 2010

Lite märklig dröm

Drömde om imorse att vi var några som vallfärdade likt fans, till en nyligen bortgången teälskares hem. Efter en stunds letande, hittade vi till slut hennes bostad. Vi gick in och tittade sörjande runt sakerna och möblerna.
Kanske känna något slags tecken, något hopp från dem.
Medan alla satt i köket för att fika och eventuellt ha en nån slags minnestund, behövde jag gå på toalett.
Jag satt på en toastol och betraktade toaletten och såg det fanns ett litet långsmalt fönster däruppe.
Mina blickar förflyttades dit och vad får jag syn på?
Teälskarens glada genomskinliga ansikte i rutan! Hon vinkade glatt.
Jag sken och sa: Vad glad jag blir och vi saknar dig mer än du tror.
Vips var hon framme vid min sida, lite genomskinlig men fortfarande sprudlande glad.
Hon hade långt och ljust hår som svävade lite.
Jag sa att det var några som säkert ville träffa henne.
Vi gick till de andra. Teälskaren följde efter mig. Det var tydligen bara jag som kunde se henne.
Jag gick fram till min gamla klasskamrat Agneta för jag visste att hon vill träffa denna teälskare för de hade gått några år tillsammans på gymnasiet. Teälskaren lade leende sin hand på Agnetas axel.
Agneta kände rörelsen på axeln och började le. Sen minns jag inte om handläggningen fortsatte runt om bordet. Bara att jag och teälskaren satt i någon bil, på väg till en kyrkogård. Hon ville se var hon ligger begravd. Efter en stunds bilåkning, vände jag om och såg att passageraresätet var tom.
Sen vaknade jag upp.

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Roligt att teälskaren kom och hälsade på dig. Hon ville nog tala om att hon har det bra.
Läste om Sixten, hoppas att han kommer tillbaka.. Kram!

Britt sa...

Du har säkert sett för mkt på tv Medium??? hihihi.. Oj Sixten är försvunnen hoppas han kommer hem snart. kram.

Sussi sa...

Nä, jag upplever den drömmen att jag inte ska glömma bort glädjen i livet. När jag drömt, log jag mycket. Kunde inte ana att det lilla i drömmen kunde sprida mycket leende.
Jag ser mig absolut inte nåt medium eller Ghost whisperer.