torsdag 19 april 2012

Gamla vibbar

Jag får nostalgiska vibbar när jag ser på det teckenspråkiga programmet, Attending Örebro
om fyra döva ungdomar flyttar hemifrån för att plugga på
Sveriges enda gymnasium för döva och hörselskadade i Örebro
Eleverna pluggar på min gamla gymnasieskola, Risbergska skolan
Mycket har förändrats där
Man får tänka mer självständigt i studierna

Jag får fortfarande drömmar, tja kanske lite mardrömmar om att
återvända dit för att läsa om ett år
I morse drömde jag om att jag var på en skola, som påminde
och skulle läsa någon kurs som handlade om FN och världen
Jag såg en grupp internationella studenter i uniformer
och studerade deras arbeten
När jag skulle äta lunch var maten naturligtvis slut
JAG TKR DU E FIN (hjärta)
Vilken gullig lapp från en av flickorna

Inga kommentarer: