torsdag 21 oktober 2010

Reflektioner

Det uppstod några tankar idag och igår kring information.
Det märks att personalen börjar bli van vid mig, ja kanske för
van att de inte riktigt tänker på att jag får alltid information i efterhand.
Det börjar kännas... hmm..inte riktigt bra måste jag erkänna.
Jag vill ju gärna kunna få information och sådant samtidigt som dem..
Inte kortfattad information efter kanske en kvart.
Ibland glöms det och då får jag ta reda på det själv eller
händer det saker som jag bara hakar på.
Jag vill ju gärna vara med och diskutera och även kunna kommunicera med
barnen obehindrat.
Det positiva är att personalen är underbar och att barnen börjar visa intresse
och nyfikenhet över teckenspråk.
Ja, jag måste ju vara ärlig med att det inte kändes så bra idag.
Med ett besök av ett eventuellt nytt barn och diskussionen om vem som ska flytta till
den andra avdelningen.
Själv kände jag ju lite dum som inte visste vad som försiggick
och att jag fick fråga vad som hände, vilka det var osv.
Nä, det kändes inte så bra.

1 kommentar:

Sanna sa...

SV: Hihi ja man kan ju inte alltid känna köpbehovet.. =)

Hoppas du får en toppenhelg!
Kraaaaam
Sanna