tisdag 4 maj 2010

Pälsbollar

Varit jättetrött hela dagen och var tvungen att vila efter
"jobbet". Känner mig lite seg nu.
Igår fick vi på Frälsarkransens träff klättra upp till kyrkotornet
på Heliga Trefaldighetskyrkan. Många många trappor upp
bland spindelnät och damm.. Väldigt spännande.
Men när vi var framme i tornet med utsikten, kände jag mej lite darrig
och tordes inte gå fram till räcket och titta på utsikten ordentligt.
Jag fick nöja mej med att sitta inne och spana in genom fönstren.
Några tog fina bilder som jag hoppas jag kan få
Jag lånar en från nätet:
Gävles äldsta kyrka från mitten av 1600 talet

Idag fick jag klappa på några riktigt söta små pälsbollar
nämligen kattungar på 5 veckor.
Ååååh, säger jag bara
En kvinna, som jag gissar är en av den stora förskolans fröknar
kom med en låda med en filt i.
Där fanns det 4 vita, svartvita och gråa kattungar. De satt ihopkurade
Barnen blev som exalterade över de söta pälsbollarna.
De fick beundra dem ett tag och sen skulle kattungarna hem
till sin mamma
En liknande bild från nätet:

En av dem liknar den på bilden.. såå söt!

1 kommentar:

Sanna sa...

Åhh va mysigt med kattungar! Vi får snart in en kull på katthemmet också som det lät..trist när inte folk tar ansvar för sina djur bara..önskar att det fanns fler godhjärtade människor som tog hand om sina små pälsbollar..

Hoppas du skall bli nöjd med din lilla svampis och att dottern inte blir allt för tokig.. =) hihi..

Kraaaaam
Sanna