måndag 1 mars 2010

Pinsamt

Nu har jag fått en tid hos läkaren kl 13.00
Men fy vad krångligt och pinsamt det var att få en TID.
Nyligen gick jag till en ny Valbo Hälsocentral som öppnades i december förra året
och upplyste receptionen att jag behöver en tid  för undersökning.
Knapprande i dator, händerna pekandes och viftandes..
Jag förstod att jag skulle sätta mig o vänta så jag gick och satte mig bland tanterna och gubbarna.
Nåja det dryllade av dem där iallafall.
Folk kom och gick.. Jag blev lite fundersam om de hade glömt bort mig eller om jag missat ta en nummerlapp. Såg nu nummerlappen var endast till provtagning.
Plötsligt fick en sjuksköterska syn på mig och började prata.
Jag suckade inombords och tecknade att jag inte hör.
Hon höjde på rösten, ja det märktes tydligt eftersom gubbarna och tanterna började stirra på mig.
Papper och penna..
Aha nu skulle jag alltså träffa en distrikssjuksköterska.
Va, man bokar tid genom henne? Nåja. Nu fick jag i allafall en tid.
Gubbarna och tanterna glodde när jag gick förbi väntrummet. Usch, varför ska de stirra så..
Nu kl 13.00 med en tolk! Hoppas det.
Jag skulle ju bara boka en tid, men att det skall vara krångligt med viftande händer och höjande röster.
Pinsamt

1 kommentar:

Agneta sa...

Typiskt att det ska krångla till hos hälsocentral.. Inte lätt..
Förresten tack för födelsedagpresent jag fått av er tjejerna!!! Tusen tusen tack! Nu får jag boka en tid och göra mig vacker;-) hihi.....
Kramm