torsdag 11 februari 2010

Ser honom överallt

Vad mysko?
Plötsligt ser jag Lars Göran Waden överallt.

Han sitter i rullstol och är engagerad i rörelsehindrades frågor och aktiv föreläsare.

I förra veckan fick jag syn på honom i en artikel om tillgänglighet 2010.
Minns inte riktigt vad det handlade om, bara att han kom med sina åsikter om en utbyggnad hade lite brister för personer med funktionsnedsättning.
Igår när jag var i Sandviken för att besikta min bil och skulle fira med en semla på ett cafe med P-A  för bilen klarat sig. Då såg vi honom åka rullande förbi fönstret. Aha, tänkte jag. Han bor visst här omkring.
Idag när jag skulle med tåg till Härnösand, såg jag honom komma in på stationen.
Lustigt sammanträffande.. Men nu när jag fått länkadressen till en community Funktionshinder får jag
direkt syn på hans inlägg: Irriterar mig på Melodifestivalen som diskriminerar: http://www.livetrullarvidare.blogg.se/
Varför Lars Göran Waden? Han är visst Tillgänglighetkonsulent, förmodligen i Sandviken.
Jag förstår nu dessa sammanträffanden eftersom jag funderat mycket på Tillgänglighetsmarschen 2010 som pågår i vissa kommuner i majmånaden. Jag skulle vilja att vi döva och hörselskadade Gävleborgare ska hänga med och visa upp oss. Det är nog meningen?:)

Inga kommentarer: