tisdag 9 februari 2010

Lavendeldröm

Nu mitt i snöstormen, börjar jag längta efter Provence i Frankrike.
Har aldrig varit där men blir ofta fascinerad över
bilderna på landskapet, miljön..
Som om jag varit där tidigare.
En underbar tanke








(Bilderna är tagna från nätet)

På Frälsarkransens första träff fick vi besvara på en av frågorna om vart vi skulle vilja vara om vi inte vore här. Min första tanke dök upp och jag besvarade:
Ett stenhus i Medelhavet, sol, värme, odla frukter och grönsaker, vin..
Var skulle ni vilja vara om ni inte vore här?

2 kommentarer:

Robban sa...

Om jag inte vore här skulle jag vilja vara på jobbet just nu. Mne om jag får drömma mig bort? Hmmmm, Ett stenhus i Toscana med egen vingård, olivlund och närhet till medelhavet =)
Du verkar verkligen älska färgen lila - som även jag tycker är väldigt snyggt!!
Kramas

Sussi sa...

Robban.. Ja Toscana och Provence finns i mina tankar.. Åh vad underbart om man fick vara där några månader om året..