torsdag 31 december 2009

Årets sista blogg



Sitter här tidigt med en kopp kaffe. Har precis slängt in tvätt i tvättmaskinerna.
Barnen är hos sin pappa och det har blivit ett enormt tvättberg
efter dem och de fyrbenta vännerna.
Nu är det årets sista dag.
Förra nyår firade jag och barnen hos P-A.
Jag och min äldsta dotter höll oss vakna längst av alla och
hann se de enormt vackra thailändska svävande lyktorna sväva upp i himlen.
De slog de dyra fyrverkerierna som Gävle kommun satsade på.
Jag och dottern blev hänförda.
Dessutom tar det ca 15 minuter för de lyktorna att brinna och så är de mycket vänligare än fyrverkerierna. De är ca 1 meter höga och kostar omkring 30 kr stycken eller 280 kr för 10 stycken
Det är ju inte så dyrt.


De flygande lyktorna

Jag kan tänka mig att vi satsar på dem i stället.
Mycket vänliga för djurens ömma öron ,plånboken och miljön




Jag avslutar min sista blogg för året och önskar er, mina underbara

läsare ett riktigt fint Gott Nytt härligt År!

1 kommentar:

Danne sa...

Gott Nytt År önskar Danne