lördag 28 november 2009

Skön dag

Tog en tur till Gästrike Katthems loppis.
Jag brukar tycka om vara där eftersom jag vet att pengarna går till hemlösa katter och så
gör man ofta riktiga fina fynd där.
Sen passade jag gå på en julmarknad i Nybo handelsgård. Det såldes bl a hantverk, fisk, ekologiska närprodukter och butikernas saker.
Såg det var mycket vitt hantverk som såldes som änglar, vitmålade skyltar, påsar och kassar gjorda av notpapper, vita ljusstakar och sådant. Då tänkte jag direkt på Tjohalia som skulle älska dem. Hi hi.
Var även uppe i en inredningsbutik. Såg många fina men dyra saker som kan göras mycket billigt själv.
Träffade en väninna och småpratade lite med henne innan hon skulle gå vidare.
Jag åkte senare till Erikshjälpen som firar ett års jubileum och man kunde få tårta o kaffe.
Men väl på plats var jag inte sugen på fikat utan bara gick omkring o stortrivdes.

Retrobloggklassiker som fyndades idag.

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Åå, om jag vore där!
Men jag fick även en skön och frisk luft då jag gick i skogen med Cornelia och min pappa.
Kram!!

Tjohalia sa...

Precis likadan, vad? Adventljusen eller bordet?