söndag 29 november 2009

Futtig julmarknad

Julmarknaden inne i Gävle var en liten besvikelse.
Inte många stånd.
Vi orkade inte heller vänta på tills Julbocken skulle tändas.
Vi kommer förr eller senare att se den, bara den inte släcks för tidigt.
Julmarknaden i Bergenska gården var av fint kvalite. Hantverken var VITA.
Vita änglar, vita tomtar.. lite lite rött. mest silver.. fattigmanssilver..
Vi passerade några butiker... Bara vitt överallt. Trodde julen skulle vara lite röd?
Om man googlar på Schabby Chic på nätet får man upp en otroligt massa träffar på en fin, vit lantlig
inredning med silvriga detaljer. Om man googlar på loppis/retro jul, får man inte många träffar..
Hur en 50-60-70 tals jul i dagens bemärkning defineras nog väldigt olika.
Kollade på Styleroom och det var inte mycket att se.
Råkade få upp en bild på en likadan tekanna som Tjohalia hittat på en loppis.

Visst liknar den din lite grann?

3 kommentarer:

Tjohalia sa...

Lite grann? Tja, det ser precis samma ut.. Hihi.. Så mycket vitt tycker jag inte julen ska vara. Det måste finnas nåt rött i. Julen är ju i grunden rödfärgad, om man kan säga så? Jag har röda gardiner, ja..nog ska jag fotografera och visa att jag HAR något rött..hihi.. Stor kram på dig, S!

Sussi sa...

ja, det ser att det ska finnas fina muggar till den kannan.. Nåt för dig att spana in längre fram.
Stoor kram:)

Re-dizain sa...

Förstår dig ...Jag trotsar det vita och tom adventsljusstake har jag med 4 färgglada ljus i ...kolla här :http://tv.ikea.se/interior_objects/1954